ALGEMENE VOORWAARDEN

Versie 2025

 

Artikel 1: Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, opdrachten en overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, zulks met uitsluiting van de algemene voorwaarden van opdrachtgever, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn bevestigd door opdrachtnemer.

1.3 Door het verstrekken van een opdracht aanvaardt de opdrachtgever deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 2: Definities

  • Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met opdrachtnemer.

  • Opdrachtnemer: Cindy Notkamp – trainer en coach

  • Overeenkomst: De ondertekend(e) offerte/voorstel of email waarin wordt bevestigd dat opdrachtnemer kan starten met het uitvoeren van werkzaamheden.

  • Werkzaamheden: De door opdrachtnemer te leveren diensten, waaronder trainingen, coaching, advies of andere activiteiten en de daarbij door opdrachtnemer geleverde materialen.

  • Aanbieding: Elk voorstel of offerte van opdrachtnemer aan opdrachtgever.

 

Artikel 3: Aanbiedingen

3.1 Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij opdrachtnemer expliciet anders vermeld.

3.2 Aanbiedingen zijn gebaseerd op de door opdrachtgever verstrekte informatie, die als juist wordt aangenomen.

3.3 De aanbieding bevat een omschrijving van de werkzaamheden, eventuele te leveren materialen, tarieven en eventuele bijkomende kosten.

 

Artikel 4: Totstandkoming van de overeenkomst

Een overeenkomst komt tot stand door schriftelijke aanvaarding, danwel een emailbevestiging door opdrachtgever van een aanbieding of opdrachtbevestiging, dan wel door feitelijke uitvoering door opdrachtnemer (bijvoorbeeld door het verstrekken van een deelnemerslijst door opdrachtgever).

 

Artikel 5: Tarieven en betaling

5.1 Alle tarieven zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.

5.2 Alle tarieven zijn exclusief accommodatie- en cateringskosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

5.3 Bijkomende kosten, zoals reis- en verblijfkosten, worden apart in rekening gebracht.

5.4 Opdrachtnemer zal voor de verrichte werkzaamheden aan opdrachtgever een factuur (doen) zenden. De factuur zal voldoen aan de wettelijke vereisten.

5.5 Betaling door opdrachtgever dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.

5.6 Bij overschrijding van de betalingstermijn is opdrachtgever in verzuim en wordt een rente gelijk aan de wettelijke rente in rekening gebracht.

5.7 Alle incassokosten, inclusief buitengerechtelijke kosten, zijn voor rekening van opdrachtgever.

5.8 Indien opdrachtgever met betaling dan wel met de nakoming van enige andere verplichting uit een overeenkomst in verzuim is, is opdrachtnemer gerechtigd zonder gerechtelijke tussenkomst over te gaan tot gehele of gedeeltelijke ontbinding van die overeenkomst, zulks onverminderd het recht van opdrachtnemer om schadevergoeding te vorderen.

 

Artikel 6: Uitvoering van de overeenkomst

6.1 Opdrachtnemer voert de overeenkomst uit naar beste inzicht en vermogen, met zorgvuldigheid en professionaliteit.

6.2 Opdrachtgever verstrekt tijdig alle benodigde informatie voor de uitvoering van de opdracht.

6.3 Opdrachtnemer heeft het recht om derden in te schakelen bij de uitvoering van de overeenkomst, na overleg met opdrachtgever.

6.4 Indien de opdrachtnemer niet kan nakomen vanwege omstandigheden die hem bij het tot stand komen van de overeenkomst niet bekend waren, heeft de opdrachtnemer in overleg met de opdrachtgever het recht de overeenkomst eenzijdig zodanig te wijzigen dat uitvoering daarvan mogelijk wordt.

6.5 Opdrachtnemer heeft het recht in overleg met de opdrachtgever de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten indien hij ten gevolge van veranderingen in de omstandigheden die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst redelijkerwijs niet te verwachten waren en buiten zijn invloedsfeer lagen tijdelijk verhinderd is om zijn verplichtingen na te komen.

 

Artikel 7: Annulering door opdrachtgever

7.1 Annulering tot 4 weken voor aanvang van de werkzaamheden is kosteloos.

7.2 Bij annulering tussen 4 en 2 weken voor aanvang van de werkzaamheden is opdrachtgever 50% van het overeengekomen tarief verschuldigd.

7.3 Bij annulering binnen 2 weken voor aanvang van de werkzaamheden is opdrachtgever het volledige tarief verschuldigd.

7.4 Bij tussentijdse beëindiging van de overeenkomst, danwel wanneer een door opdrachtgever aangewezen deelnemer na aanvang van de werkzaamheden de deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet deelneemt, is opdrachtgever het volledige tarief verschuldigd.

7.5 Opdrachtgever kan in geval van punt 7.4 in plaats van de aangemelde deelnemer in overleg een ander laten deelnemen. Echter, indien opdrachtnemer van mening is dat het tussentijds instromen van een andere deelnemer de belangen van de reeds gestarte deelnemers schaadt, zal opdrachtnemer de nieuw aangemelde deelnemer niet toestaan.

7.4 Annulering dient schriftelijk te gebeuren.

 

Artikel 8: Annulering door opdrachtnemer

8.1 Opdrachtnemer heeft het recht een overeenkomst te annuleren in geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden.

8.2 In geval van annulering door opdrachtnemer indien nog geen uitvoering is gegeven aan de overeenkomst, maar opdrachtgever wel reeds (een gedeelte van) de factuur heeft voldaan, wordt het reeds betaalde bedrag aan opdrachtgever gerestitueerd.

8.3 Opdrachtnemer heeft het recht de overeenkomst, met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst, te beëindigen door middel van een schriftelijke kennisgeving hiervan aan opdrachtgever, indien opdrachtgever in gebreke blijft met voldoening van de door opdrachtnemer verzonden factuur, binnen 14 dagen na (een eerste en enige) schriftelijke aanmaning.

8.4 Opdrachtnemer heeft het recht de overeenkomst, met onmiddellijke ingang, zonder gerechtelijke tussenkomst te beëindigen door middel van een schriftelijke kennisgeving hiervan aan opdrachtgever, indien enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verplichting binnen 14 dagen na (een eerste en enige) schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk alsnog wordt nagekomen.

 

Artikel 9: Aansprakelijkheid

9.1 Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor directe schade als gevolg van opzet of grove schuld.

9.2 Iedere aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat voor de overeenkomst in rekening is gebracht.

9.3 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of gemiste besparingen.

 

Artikel 10: Intellectuele eigendom

10.1 Alle door opdrachtnemer ontwikkelde materialen, zoals ontwerpen, modellen en presentaties, blijven eigendom van opdrachtnemer.

10.2 Het is opdrachtgever niet toegestaan deze materialen zonder schriftelijke toestemming van opdrachtnemer te gebruiken, verveelvoudigen of openbaar te maken.

 

Artikel 11: Geheimhouding

Gegevens van de overeenkomst zullen door opdrachtnemer, zonder toestemming van de opdrachtgever niet ter kennis van derden worden gebracht, tenzij dit de correcte uitvoering van de overeenkomst vereist.

 

Artikel 12: Toepasselijk recht en geschillen

12.1 Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

12.2 Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet lukt, worden geschillen voorgelegd en beslecht door de bevoegde rechter te Almelo.

 

Artikel 13: Overmacht

In geval van overmacht, waaronder ziekte of onvoorziene omstandigheden, heeft opdrachtnemer het recht de overeenkomst te annuleren of te verplaatsen. Opdrachtgever heeft in dat geval recht op restitutie van het reeds betaalde bedrag.

 

Artikel 14: Duur en beëindiging van de overeenkomst

De overeenkomst eindigt van rechtswege na voltooiing van de werkzaamheden.